Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2009 23:36 - Родопите-най-лиричната наша планина
Автор: yasmmina Категория: Поезия   
Прочетен: 2007 Коментари: 2 Гласове:
5



 

Заветът на Демир баба

 

 

Ей там, до Сборяни и по Камен рид

стъпки още има от тоз славен жид!

Гората нашепва легенда една:

В скалата щом бръкнал потекла вода!

Сторил и дермени - да има качамак!

Скалата издялал , направил теке -

пътник щом замръкне да може да спре!

Ала нийде няма  - по целия свят

оставен от Дервиша нишан - уникат!

С него и да днеска не ще мериш ръст -

отдалече грее полумесец с кръст!

---

Тъй го е орисал - тъй е редно значи:

От изгрева до залез заедно да крачим!

 

Красимир Дяков

 

 

image



 

Гледах луната от купа сено

 

Ей там, зад баира, слънцето вече замира.

Науките селски колко са прости и трудни.

Писана стомна жадните устни намира.

Тежка плитка до бялата риза...и е чудно.

 

Брусът почива. Уморена не съска косата.

Соленият поглед носи смеха на дете.

Очите разказват как бавно се стапя луната -

парче разтопено масло, върху коричка небе...

 

Красимир Дяков



 

Самодивското кладенче

 

Благодаря, че спря при мене!

Аз съм още самодивски геран.

Цяла да тръпнеш от чисто, студено,

ситост, наслада мога да дам!

 

Аз съм аязмо тихо и свято.

Нежност, Прохлада - в шепа ги нося.

Влиза по риза жаркото лято,

в мен се потапя дългокосо и босо.

 

По устните ти щом гори,

разбираш Вечното що значи.

Аз си оставам...Ти - върви!

От Бог, не може другояче!

 

Красимир Дяков

image


 

Триптихо – земеделско

 

Прекрасна си българска земьо - кърмилнице!

Прекрасна си майко - родилчице!

Коленичил, поклон ти отдавам закрилнице!

Пристъпя ли - сгазил съм билчица!

---

Не ми стигат думите, но в тебе се вричам!

Ти първа си и си последна!

Така те обичам! Така те обичам,

а зная, че в тебе ще легна!

---

От Земята съм тръгнал и там ще са костите...

Щом си ида, приятели, знам, че ще можете,

хич не е трудно, много е простичко,

Перо и Сърп да ми сложите...

 

Красимир Дяков

 

 






Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. boristodorov56 - Поучително за всички.
08.08.2009 21:05


С него и до днеска не ще мериш ръст -
отдалече грее полумесец с кръст!



Чудесен пост!
цитирай
2. yuliya2006 - ТОЛКОВА Е ПРЕКРАСЕН И СТИХОВЕТЕ И ...
08.08.2009 21:30
ТОЛКОВА Е ПРЕКРАСЕН И СТИХОВЕТЕ И КАРТИНИТЕ И КЛИПА..И ВСИЧКО ЗА НЕЯ НЕВЕРОЯТНАТА..ЕДИНСТВЕНАТА...МАГИЧЕСКАТА ПЛАНИНА!
ТРОГНА МЕ И БЛАГОДАРЯ ОТ СЪРЦЕ!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yasmmina
Категория: Поезия
Прочетен: 71907
Постинги: 44
Коментари: 20
Гласове: 356
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930